/Wat is het verschil tussen narrowcasting en broadcasting?

Wat is het verschil tussen narrowcasting en broadcasting?

Wat is het verschil tussen narrowcasting en broadcasting?

Broadcasting houdt in dat je bepaalde informatie deelt met een groot publiek. Het doel van broadcasting is dan ook massaconsumptie. Narrowcasting met behulp van bijvoorbeeld een narrowcasting scherm heeft als doel om informatie te delen met een kleinere groep. Narrowcasting heeft een gerichte media verspreiding. Mediaberichten worden gebaseerd op bepaalde elementen van het publiek, zoals de waarden en voorkeuren van mensen. Een aantal voorbeelden van broadcast media zijn: televisie, radio en kranten. Er zijn verschillende manieren van narrowcasting. Een voorbeeld daarvan is een automatische mailinglijst waarbij slechts mensen worden gemaild die zichzelf hebben aangemeld.

Wat is het belang van narrowcasting?

Doordat narrowcasting informatie richt op een specifieke doelgroep, kan de informatie die je deelt direct zijn. Dat wil zeggen dat je geen gebruik hoeft te maken van vage advertenties. Je brengt namelijk informatie over naar mensen die al enig verband hebben met hetgeen waar je informatie over deelt. Wanneer bedrijven bijvoorbeeld gebruik maken van narrowcasting, krijgen ze de mogelijkheid om klanten te bereiken die daadwerkelijk interesse hebben in de producten die ze verkopen. Je kunt door middel van narrowcasting dus een doelgroep bereiken die loyaal is. Het heeft geen nut om een enorm grote doelgroep te bereiken indien deze niet geïnteresseerd zijn in hetgeen dat je verkoopt. Als je optimaal gebruik wilt maken van narrowcasting, dan is Marketing in beeld het juiste adres.

Diensten verlenen of producten verkopen

Narrowcasting kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Het maakt dus niet uit of je nou een bedrijf hebt die diensten verleend of dat je producten verkoopt. Bij beiden is het van belang dat je een loyale doelgroep bereikt. Dat is dus mogelijk met verschillende manieren van narrowcasting. Hiermee kun je daadwerkelijk slechts de mensen aantrekken die interesse hebben in de diensten die je verleend of de producten die je verkoopt.